Tavoita taloyhtiön asukkaat tehokkaasti digitaalisella asukasviestinnällä
Ei enää turhaa tulostamista, monistelua tai lappujen kiinnittämistä

Toimiva asukasviestintä auttaa ratkaisemaan arjen haasteita. Paperille tulostettujen lappujen jakaminen postilaatikoihin on työlästä ja sallii vain yhdensuuntaisen viestinnän. Jo asuinrakennusten suunnitteluvaiheessa on tärkeää panostaa mutkattomaan asukasviestintään, joka toimii myös nopeissa tilanteissa. PNTmobile asukassovellus on helppo ja toimiva ratkaisu taloyhtiön asukkaiden tavoittamiseen.

Sovelluksen kautta lähetetty tieto tavoittaa asukkaat myös silloin, kun he eivät ole kotona.Sovelluksen kautta lähetetty tieto tavoittaa asukkaat myös silloin, kun he eivät ole kotona.

Turun linnan kupeessa sijaitsevassa Harppuunakorttelissa käytetään viestinnässä digitaalista sovellusta. Isännöitsijät Jan Lindros ja Sari Saarenpää ovat olleet tyytyväisiä sovellukseen, jonka avulla isännöitsijöiden on ollut helppo luoda luottamuksellinen suhde asukkaisiin alusta asti.

‒ Tehokkaan tiedonkulun ansiosta asumistyytyväisyys ja positiivinen yhteishenki paranevat, isännöitsijät sanovat.

Viesti ongelmatilanteista tavoittaa kaikki asiakkaat heti paikasta riippumatta

Eräs lauantai-ilta Turun Harppuunakorttelissa olisi saattanut saada toisenlaisen sävyn ilman sovellusta ja sen push-ilmoitusominaisuutta. Taloyhtiöön sattui samalle päivälle sekä hissi- että saunaongelmia. Vaikka ne saatiin nopeasti korjattua, olisi vanhan mallin mukaiseen viestintään kulunut rutkasti aikaa.

‒ Viestin kirjoittaminen ja lähettäminen push-ilmoituksena on erittäin yksinkertaista ja nopeaa. Se sujuu hyvin vaikka kotisohvalta, kertoo Jan Lindros.

PNTmobile asukassovellus on mahdollistanut sen, ettei viestintään tarvitse käyttää enää niin paljon aikaa monistaen, tulostaen ja laputtaen, vaan kaikki hoituu muutamalla napinpainalluksella helppokäyttöisessä ja selkeässä sovelluksessa.

‒ Kun viestinnästä on karsittu työläät ja aikaavievät työvaiheet pois, kynnys asukasviestinnälle on laskenut, isännöitsijät iloitsevat.

He pyrkivät kannustamaan asukkaita vieläkin aktiivisempaan asukassovelluksen käyttöön, jotta tarpeellinen tieto leviää mahdollisimman monelle.

Toimiva asukastiedottaminen kannattaa ottaa huomioon jo uuden rakennushankkeen tila- ja sähkösuunnitelmissa. Digitaaliset asukasviestinnän ratkaisut voidaan ottaa käyttöön uudiskohteiden lisäksi myös vanhemmissa taloyhtiöissä. Digitaalisella asukasviestinnällä ratkotaan monia arjen haasteita helposti ja ylläpidetään asukkaiden välisiä suhteita taloyhtiössä.

Taloyhtiöiden digitaalisia palveluita ovat muun muassa:

Digitaalisen asukasviestinnän eri keinot ovat helpottaneet myös isännöitisjöiden arkea. Vaikka kaikki asukkaat eivät vielä käytäkään digitaalisia palveluita, heitä palvellaan toistaiseksi muunlaisin taloyhtiössä yhdessä sovituin keinoin.

Tutustu lisää One4all Finland Oy:n tarjontaan

Reaaliaikainen ja nopea tapa tavoittaa asukkaat

Porraskäytävälle sijoitettu näyttö on varma tapa tavoittaa asukkaat päivittäin. Se mahdollistaa isännöitsijälle ja huoltoliikkeelle nopean tiedottamisen valittuihin kohteisiin etänä. Digitaalisella porrasnäytöllä tiedot ovat asukkaiden luettavissa reaaliaikaisesti, säästäen tiedotustyöhön liittyvää aikaa, vaivaa ja kustannuksia.

One4all Finland Oy:n porrasnäyttö palvelee asukkaita monipuolisesti. Näytöltä voi selata muun muassa taloyhtiön tiedotteita, järjestyssääntöjä ja paloturvallisuusohjeita. Myös asukasnimilista, sää ja kellonaika ovat katsottavissa porrasnäytöltä. Lisäksi näytöille voidaan tarvittaessa tuoda esille YLE uutiset ja julkisen liikenteen aikataulut lähipysäkeille.
Nykyaikainen digitaalinen porrasnäyttö korvaa monin verroin perinteisen ilmoitustaulun pitäen asukkaat aina ajan tasalla taloyhtiön asioista. Tiedotteiden lisäksi asukas näkee näytöltä vapaat vuorot taloyhtiön yhteisistä tiloista ja voi tehdä varaukset esimerkiksi sauna-, kerho- tai pyykinhuoltotiloihin.Nykyaikainen digitaalinen porrasnäyttö korvaa monin verroin perinteisen ilmoitustaulun pitäen asukkaat aina ajan tasalla taloyhtiön asioista. Tiedotteiden lisäksi asukas näkee näytöltä vapaat vuorot taloyhtiön yhteisistä tiloista ja voi tehdä varaukset esimerkiksi sauna-, kerho- tai pyykinhuoltotiloihin.

Täydennä ja tehosta sinäkin digitaalista asukasviestintää PNTmobile asukassovelluksella

PNTmobile asukassovelluksella saat lähetettyä tärkeitä viestejä asukkaille reaaliaikaisesti. Asukas saa puhelimeensa push-notifikaation ja sinä saat lukukuittauksen siitä, kun viestisi on luettu. 

PNTmobile asukassovellus on osa isompaa kokonaisuutta. Sen kautta asukkaat voivat

  • lukea tiedotteita,
  • lähettää lukukuittauksen,
  • vastaanottaa ja lähettää viestejä huoltoon, isännöitsijälle ja muille asukkaille,
  • luoda ilmoituksia taloyhtiön digitaalisella kirpputorilla,
  • lukea kodinkansion käyttöohjeita ja taloyhtiön asiakirjoja,
  • vastata kyselyihin sekä
  • hallinnoida ja maksaa asumispalveluiden varauksiaan kuten talopesulan käyttöä.
PNTmobile on saatavana sovelluksena älypuhelimelle. Sovellusta voi myös käyttää tietokoneella selaimen kautta.
PNTmobile asukassovellus toimii omana palvelunaan tai yhdessä digitaalisten porrasnäyttöjen kanssa.PNTmobile asukassovellus toimii omana palvelunaan tai yhdessä digitaalisten porrasnäyttöjen kanssa.

Digitaalinen varauskalenteri voidaan kytkeä osaksi PNTmobile asukassovellusta ja sen kautta asukkaat voivat varata ja hallinnoida reaaliaikaisesti omia varauksiaan, kuten pesula- tai saunavuoroja. Maksulliset palvelut on helppo maksaa varauskalenteriin kytkettävissä olevalla PNTpay maksupalvelulla. 

Kiinnostuitko palveluista? Haluatko, että asiantuntija on sinuun yhteydessä?


Omataloyhtiö.fi
Julkaistu
16.5.2022