• Etusivu
  • Piha

Fillari-koukku - nosta pyörä koukkuun!

Rakentajan toimitusKaupallinen yhteistyö Ovella Systems Oy
Julkaistu 01.06.2015Päivitetty 30.11.2022
20156_43526.jpg

Fillarikoukku on käänteentekevä ratkaisu polkupyörien säilyttämiseen.

Taloyhtiön pyöräkellarissa pyörät ovat usein sekaisin ja omaa pyörää on vaikea löytää sekasotkusta. On paljon mukavampaa aloittaa kevään pyöräilykausi, kun polkupyörät ovat siistissä järjestyksessä ja omakin löytyy kellarista helposti.

Tilaa maksuton esite!

Osta verkkokaupasta!

Polkupyörien säilytystelineet on tarkoitettu pyörän turvalliseen ja tehokkaaseen säilyttämiseen rakennuksen sisätiloissa mm. ulkoiluvälinevarastoissa, kellareissa ja autotalleissa. Pyörä voidaan aina lukita telineeseen esim. vaijerilukolla tai pyörän omalla lukolla.

Fillari-koukku FK-1

Fillari-koukku FK-1

on käänteentekevä ratkaisu polkupyörien säilyttämiseen. Polkupyörä säilytetään koukussa seinällä ohjaustangosta roikkuen, satula seinää vasten. Tässä pyörä ei rasitu ja se voidaan huoltaa telineessä. Asennettaessa koukut kiinnitetään seinälle eritasoon kahden koukun ryhmiin 60 cm päähän toisistaan. Kahden koukkuryhmän 60 cm väli on nostoväli, johon pyörän käyttäjä asettuu ottaessaan tai nostaessaan pyörän koukkuun.

Miten Fillari-koukkua käytetään?

Pyörä käännetään takapyörän varassa pystyyn ja nostetaan tukevilla käsiotteilla koukkuun. Nostoväli on tärkeä! Sen johdosta saadaan jokainen pyörä erikseen pois tai laitettua telineeseen.

Pienvarastoissa ja autotalleissa saadaan perheen pyörät yhden neliömetrin tilaan, kun koukut asennetaan eri korkeuksille 20 cm välein, sopii jopa 4 pyörää.

Aitoon ovella® Fillari-koukkuun pyörä lukitaan vaijerilukolla tai ketjulla pyörän omaan lukkoon.

Jokainen voi itse edesauttaa varaston toimivuutta, pitämällä omalta osaltaan varasto siistinä ja järjestyksessä.

Polkupyörän nosto-ohjeet Fillari-koukkuun.
Polkupyörän nosto-ohjeet Fillari-koukkuun.

Miten koukut asennetaan pyörävarastoon?

Yhteisvarastoissa koukut asennetaan pareittain eri tasoille, jolloin koukkuparien välissä on ns. nostotila, leveys noin 60 cm. Parin oikeanpuoleiseen koukkuun asetetaan pyörä oikealta ja vasemman puoleiseen vasemmalta. Pyörävarastossa vastakkaisen seinän minimietäisyys tulisi olla 3 metriä, jolloin pyörien väliin syntyy kuja, jonka keskellä on ns. liikennetila.

Kun tila on esim. 6 metriä leveä, voidaan tilan keskelle asentaa Masto-teline neljälle polkupyörälle. Maston avulla voidaan myös rajata tila, jolloin telineessä on Fillari-koukut vain toisella puolella ja toiselle puolelle jää esim. käytävä.

Taloyhtiöissä asennuksen voi suorittaa ohjeita noudattaen myös talkootyönä, jolloin yhtiön asukkaiden on mahdollisuus tutustua toisiinsa ja aktivoida kädentaitoja sekä nauttia aikaansaadusta järjestyksestä.

Ovella Systems Oy
Piha
Kiinnostuitko? Tilaa OMAtaloyhtiö-uutiskirje
Putkiremontti? Energiansäästö? Sähköautojen lataus? Talkoot? Mistä teidän taloyhtiössänne tällä viikolla puhutaan? Omataloyhtiö.fi-uutiskirje sisältää ajankohtaisia, sekä kyseisen viikon teemaan liittyviä artikkeleita. Tutustu muiden taloyhtiöiden projekteihin ja kokemuksiin, vertaile hankkeiden toteutuksia ja lopputuloksia ja laita talteen arvokkaat asiantuntijaohjeet. Olitpa aloitteleva hallituksen jäsen tai monessa marinoitunut isännöitsijä, voit olla varma, että Omataloyhtiö.fi:n uutiskirjeestä opit jotain uutta joka viikko.

Aiheeseen liittyvää

20153_42831.jpg
Pyörät solmussa ja renkaat rutussa?
Onko pyöräkellarissanne talven jälkeen aina kaaos? Oma polkupyörä ei tahdo löytyä talven jälkeen millään kellarista. Taloyhtiön kevätsiivous on oiva hetki laittaa myös pyörävarasto järjestykseen uusilla pyörätelineillä. Kuinka mukavaa onkaan alkaa pyöräilykausi, kun polkupyörät ovat siististi järjestyksessä.Tilaa maksuton esite!
20154_43048.jpg
Auton renkaiden säilytys taloyhtiössä
Renkaiden vaihdon aikaan ollaan aina jokavuotisen ongelman äärellä, erityisesti taloyhtiöissä: missä ylimääräiset renkaat säilytetään? Taloyhtiöissä säilytystilaa on vähän ja käyttämättömät renkaat pitäisi saada säilöön mahdollisimman pieneen tilaan.Auton renkaiden säilytykseen tarkoitetut ovella®-telineet ovat helppokäyttöisiä, turvallisia ja korkealaatuisia. Ne on valmistettu maalatusta teräksestä. Järjestelmän avulla lattiatilaa vapautuu ja saadaan rakennuksen hyödyntämättömät tilat käyttöön.Tilaa maksuton esite!Osta verkkokaupasta!
20156_43741.jpg
Taloyhtiöön uusi pyöräkellari ja rengasvarasto remontin yhteydessä
Asunto Oy Säästövanha käsittää viisi taloa, joista kussakin on kahdeksan asuinkerrosta. Taloyhtiö sijaitsee Helsingin Kannelmäessä, osoitteessa Vanhaistentie 4. Kussakin talossa on 48 asuntoa ja yhteensä huoneistoja on 240 kpl. Taloyhtiön asukkaat ovat kaikenikäisiä; perheitä, pariskuntia sekä yksin eläviä.
20236_82003.jpg
Vastuuvapauden myöntäminen hallitukselle ja isännöitsijälle?
En tiedä pääsenkö yhtiökokoukseen, niin voinko kirjallisesti ilmoittaa, että en anna hallitukselle ja isännöitsijälle vastuuvapautta? Onko niin, että kun haetaan johtohenkilöiltä ja yhtiöltä vahingonkorvausta, niin niiden ei tarvitse osallistua vahingonkorvauskuluihin jotka ovat vastuuvapauden evänneet?
20098_18435.jpg
Vantaan Lehdokkipolulla kattoremontti on sujunut mallikkaasti
Asunto Oy Kangasvuokonhaka on tasakattoinen 1970-luvun kerrostalo. Talon lähellä on paljon lehtipuita ja katto oli sammaloitunut. Muuten pinta-alaltaan noin 770 m²:n katto oli vielä sikäli kunnossa, että se ei vuotanut. Ainoastaan yhden parvekkeen katolla oli ollut pientä vuotoa. Koska katon käyttöikä oli jo lopuillaan, taloyhtiö päätti tehdä kattoremontin. Vaikka remontissa ei ollut kysymys haastavasta rakenteesta eikä kattomuodon muutoksesta, taloyhtiö kuitenkin suunnittelutti remontin.Tasakatolla oli käytetty pintasirotteetonta pintakermiä, jonka päällä oli suojakiveys. Kiveys suojasi bitumikermikattoa UV-säteilyltä ja piti kermit paikoillaan kovassakin tuulessa.Remontti aloitettiin imemällä suojakiveys pois. Sitten vanhan pintakermin päälle asennettiin uusi aluskermi pinnan tasaamiseksi ja tiiveyden varmistamiseksi. Koska suojakiveystä ei ollut tarkoitus enää käyttää, kiinnitettiin aluskermi mekaanisesti betonialustaan.
20182_51860.jpg
Julkisivun korjaustuotteet yhdestä paikasta
Weberin uusi SerpoVent Julkisivujärjestelmä sisältää kaiken tarvittavan rakennusrungosta valmiiseen julkisivupintaan saakka. Järjestelmän kehitystyössä on hyödynnetty Weberin yli 20 vuoden käyttökokemusta levyrappauksista sekä urakoitsijoiden ja suunnittelijoiden asiantuntemusta.Jätä yhteydenottopyyntö SerpoVent Julkisivujärjestelmästä

Luetuimmat

skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton

Uusimmat

skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton
skeleton